Adamów, dn. 27.01.2023 r.
OR.2111.1.2023
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE
KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE
Wójt Gminy Adamów ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze:
-
Nazwa jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Adamowie
Adamów 11b
22-442 Adamów
-
Nazwa stanowiska:
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Adamowie
-
Wymiar etatu: pełny etat
I. Wymagania niezbędne, które kandydat na stanowisko będące przedmiotem naboru winien spełniać:
-
Obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
-
Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-
Niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe
-
Stan zdrowia umożliwiający zatrudnienie na w/w stanowisku.
-
Nieposzlakowana opinia
-
Wykształcenie wyższe,
-
Co najmniej 3 letni staż pracy w pomocy społecznej oraz posiadanie specjalizacji z zakresu pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z późn. zm.).
-
Znajomość aktów prawnych:
- ustawy o pomocy społecznej,
- ustawy o świadczeniach rodzinnych,
- ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
- ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
- ustawy o Karcie Dużej Rodziny,
- ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
- ustawy o dodatkach mieszkaniowych,
- ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa,
- ustawy o dodatku węglowym,
- ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej,
- ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw,
- ustawy o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu,
- ustawy o samorządzie gminnym,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o ochronie danych osobowych,
- ustawy o zatrudnieniu socjalnym,
- ustawy prawo pracy,
- ustawy prawo zamówień publicznych,
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o rachunkowości
-
Znajomość obsługi komputera: obsługa środowiska Windows, arkusza tekstowego i arkusza kalkulacyjnego.
-
Posiadanie prawa jazdy kategorii B.
II. Wymagania dodatkowe pożądane od kandydata:
-
Dyspozycyjność i rzetelność w wykonywaniu zadań
-
Umiejętność podejmowania decyzji
-
Umiejętność kierowania pracą zespołu pracowników
-
Zdolność i otwartość na komunikowanie się w grupie pracowniczej i poza nią
-
Doświadczenie w realizacji projektów unijnych
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku wynika z:
-
Ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 z późn. zm.).
-
Ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 615 z późn. zm.).
-
Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1249).
-
Ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1205).
-
Ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1744 z późn. zm.).
-
Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 447 z późn. zm.).
-
Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2561 z późn. zm.).
-
Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2021 z późn. zm.).
-
Ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 103).
-
Ustawa z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz. U. poz. 2127 z późn. zm.).
-
Ustawa z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz. U. poz. 1967 z późn. zm.).
-
Ustawa z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz. U. poz. 2687).
-
Ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 141).
-
Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.).
-
Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
-
Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).
-
Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 z późn. zm.).
-
Ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2241).
-
Ustawa z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.).
-
Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1634 z późn. zm.).
-
Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120).
i obejmuje przede wszystkim prowadzenie następujących spraw:
-
Nadzór nad realizacją zadań określonych przepisami prawa dla ośrodka.
-
Organizacja pracy ośrodka, ustalanie podziału obowiązków między pracowników.
-
Podejmowanie decyzji administracyjnych w zakresie upoważnień udzielonych przez Wójta Gminy i upoważnień bądź delegacji określonych odrębnymi przepisami.
-
Dokonywanie czynności prawnych związanych z funkcjonowaniem ośrodka mających na celu realizacje zapisów ustawowych i zadań statutowych wobec wszystkich organów, instytucji, przedsiębiorstw, banków, organizacji pozarządowych, osób prawnych i fizycznych.
-
Dysponowanie i nadzór nad środkami finansowymi określonymi w planie finansowym ośrodka.
-
Reprezentowanie ośrodka na zewnątrz.
-
Wykonywanie obowiązków pracodawcy w stosunku do pracowników zatrudnionych w Ośrodku.
-
Przeprowadzanie czynności kontrolnych na stanowiskach pracy.
-
Prowadzenie obowiązującej dokumentacji w zakresie spraw osobowych pracowników.
-
Dokonywanie okresowej oceny pracowników.
-
Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
-
Przedstawianie Radzie Gminy potrzeb w zakresie pomocy społecznej oraz składanie corocznych sprawozdań z działalności ośrodka.
-
Przyjmowanie klientów Ośrodka w sprawach skarg i wniosków.
-
Wykonywanie zadań administratora systemów informatycznych oraz administratora danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
IV. Wymagane dokumenty:
-
Życiorys zawodowy zawierający wykaz wszystkich dotychczasowych miejsc pracy kandydata oraz przebieg nauki z wyszczególnieniem wszystkich ukończonych szkół i uczelni.
-
List motywacyjny.
-
Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i staż pracy (kserokopia dyplomu lub zaświadczenie o odbytych studiach, kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu).
-
Kserokopie innych dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje i umiejętności, w tym posiadanie specjalizacji z zakresu pomocy społecznej.
-
Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe (w przypadku zatrudnienia wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności wydanego przez Krajowy Rejestr Karny).
-
Oświadczenie o posiadaniu przez kandydata pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych.
-
Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
-
Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na zatrudnienie na danym stanowisku.
-
Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych przez Wójta Gminy Adamów jako Administratora Danych Osobowych kandydata w celu rekrutacji.
-
Oświadczenie o udzieleniu zgody na przetwarzanie dodatkowego zakresu danych osobowych w celu rekrutacji w przypadku, gdy kandydat w składanych dokumentach aplikacyjnych poda dodatkowe dane osobowe (tj. w szerszym zakresie niż wymagane przepisami prawa) np. wizerunek.
Wzór w/w oświadczeń do pobrania na stronie internetowej www.adamow.bip.gmina.pl natomiast w wersji papierowej w pokoju nr 2 Urzędu Gminy Adamów.
Każdy dokument składany w formie kserokopii musi być potwierdzony za zgodność z oryginałem przez składającego ofertę, poprzez umieszczenie na kserokopii zwrotu „stwierdzam zgodność z oryginałem, miejscowość, data, czytelny podpis”.
V. Warunki pracy na stanowisku:
-
Praca przy komputerze o charakterze administracyjno – biurowym z koniecznością przemieszczania się po terenie gminy Adamów i powiatu zamojskiego.
-
Obciążenie psychofizyczne:
- stres związany z kierowaniem zespołem pracowników GOPS,
- zakresem odpowiedzialności i obowiązków.
-
Praca w budynku Urzędu Gminy Adamów, Adamów 11b, 22-442 Adamów, w tym praca na II piętrze, brak windy
-
Praca w zespole.
-
Praca decyzyjna.
-
Wyjazdy służbowe.
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
VII. Przebieg postępowania w sprawie naboru:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy dostarczyć do Urzędu Gminy Adamów do pokoju nr 5 (Sekretariat) albo przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Adamów, Adamów 11b, 22-442 Adamów w zamkniętej kopercie A4 oznaczonej imieniem, nazwiskiem i adresem do korespondencji kandydata z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko: Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Adamowie” w terminie do dnia 8 lutego 2023 roku do godziny 15.00
Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane.
Informacji telefonicznych udziela Pani Aneta Molenda – Inspektor do spraw organizacyjno - kadrowych i BHP, nr tel. 84 6187716.
VIII. Informacja o wyniku naboru:
Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego etapu postępowania zostaną poinformowane telefonicznie o terminie i miejscu prowadzenia dalszego etapu naboru, a także technice jaka zostanie zastosowana.
IX. Informacje dodatkowe:
W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy. W czasie trwania umowy o pracę organizuje się służbę przygotowawczą kończącą się egzaminem, którego pozytywny wynik jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (www.adamow.bip.gmina.pl) oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Adamów.
Wójt Gminy Adamów
/-/ mgr Dariusz Szykuła Oświadczenie do naboru Szczegółowa klauzula informacyjna |