Ogłoszenie - konkurs na stanowisko dyrektora:
Szkoły Podstawowej im. Batalionów Chłopskich w
Szewni Górnej

 WÓJT GMINY ADAMÓW

OGŁASZA KONKURS

NA STANOWISKO DYREKTORA SZKOŁY PODSTAWOWEJ

IM. BATALIONÓW CHŁOPSKICH W SZEWNI GÓRNEJ

I. Organ prowadzący szkołę: Gmina Adamów, Adamów 11b, 22-442 Adamów

II. Nazwa i adres szkoły: Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Szewni Górnej, Szewnia Górna 21A , 22-442 Adamów

III. Wymagania wobec kandydatów na stanowisko dyrektora

Wymagania zostały określone na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2021 r. Poz. 1449 ).

1. Do konkursu może przystąpić nauczyciel mianowany lub dyplomowany, który spełnia łącznie następujące wymagania:

1) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej;

2) ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie lub studia podyplomowe, z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą prowadzony zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli;

3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub pięcioletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego;

4) uzyskał:

a) co najmniej bardzo dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich pięciu lat pracy lub,

b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo

c) w przypadku nauczyciela akademickiego- pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich czterech lat pracy w uczelni,- przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora, a w przypadku, o którym mowa w art. 63 ust. 11 i 12 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021r. poz.1082 z późn.zm.), jeżeli nie przeprowadzono konkursu - przed powierzeniem stanowiska dyrektora;

5) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;

6) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;

7) nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy
z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r. poz. 1762 z późn. zm.), a w przypadku nauczyciela akademickiego - karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
( Dz. U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art.140 ust.1 ustawy z 27 lipca 2005r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. z 2017r. poz.2183
z późn.zm.) oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne;

8) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

9) nie toczy się przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego;

10) nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ( Dz. U. z 2021 r. poz. 289, z późn. zm.);

11) w przypadku cudzoziemca - posiada znajomość języka polskiego poświadczoną na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672 z późn. zm.), ukończył studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia polska, lub jest tłumaczem przysięgłym języka polskiego.

2. Do konkursu może również przystąpić nauczyciel mianowany lub dyplomowany który posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy licencjat, inżynier lub równorzędny, oraz przygotowanie pedagogiczne i kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej, oraz spełnia wymagania określone w pkt.1 ppkt.2-11

3. Do konkursu może także przystąpić osoba niebędąca nauczycielem, która spełnia łącznie następujące wymagania:

1) posiada obywatelstwo polskie, z tym że wymóg ten nie dotyczy obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz Konfederacji Szwajcarskiej;

2) posiada wykształcenie wyższe i tytuł zawodowy magister, magister inżynier lub równorzędny;

3) posiada co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na stanowisku kierowniczym;

4) nie toczy się przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne;

5) spełnia wymagania określone w pkt. 1 ppkt 2,5,6,8,10 i 11.

4. Do konkursu może również przystąpić nauczyciel mianowany lub dyplomowany:

1) zatrudniony na stanowisku wymagającym kwalifikacji pedagogicznych w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub

1a) zatrudniony na stanowisku innym niż określone w ppkt.1, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji rządowej, kuratorium oświaty, Centrum Edukacji Artystycznej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisjach egzaminacyjnych, lub na stanowisku, na którym są realizowane zadania z zakresu oświaty, w urzędzie organu administracji samorządowej, lub

2) urlopowany lub zwolniony z obowiązku świadczenia pracy na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych ( Dz. U. z 2022r. poz. 854 )

- spełniający wymagania określone w rozporządzeniu w sprawie wymagań z wyjątkiem wymogu posiadania co najmniej bardzo dobrej oceny pracy albo pozytywnej oceny dorobku zawodowego.

IV.Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty określone zostały na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz.U. z 2021r. poz. 1428 z późn.zm.). Oferty kandydatów przystępujących do konkursu na stanowisko dyrektora powinny zawierać:

1. Uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz koncepcję funkcjonowania i rozwoju szkoły.

2. Życiorys z opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w szczególności informację o:

1) stażu pracy pedagogicznej - w przypadku nauczyciela, albo

2) stażu pracy dydaktycznej - w przypadku nauczyciela akademickiego albo

3) stażu pracy, w tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym - w przypadku osoby niebędącej nauczycielem.

3. Oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:

1) imię (imiona) i nazwisko,

2) datę i miejsce urodzenia,

3) obywatelstwo,

4) miejsce zamieszkania (adres do korespondencji)

4. Poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzające posiadanie wymaganego stażu pracy, o którym mowa w pkt.2: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia.

5. Poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwo ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania albo świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu zarządzania oświatą.

6. W przypadku cudzoziemca - poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię:

1) dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz.U. z 2021 r., poz. 672) lub

2) dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku filologia polska, lub

3) dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego.

7. Poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.

8. Oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne.

9. Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

10. Oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych ( Dz. U. z 2021 r., poz. 289, z późn. zm.)

11. Oświadczenie o dopełnieniu obowiązku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 i ust. 3a ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz.U. z 2021r. Poz. 1633 z późn.zm) - w przypadku kandydata na dyrektora urodzonego przed 1 sierpnia 1972 r.;

12. Poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego- w przypadku nauczyciela.

13. Poświadczoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego - w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego.

14. W przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego oświadczenie- że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela ( Dz. U. z 2021 r, poz. 1762 z późn. zm.) lub karą dyscyplinarną o której mowa w art. 276 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art.140 ust.1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. z 2017r. poz.2183 z późn.zm.)

15. Oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych.

16. Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i oświadczenie kandydata o zapoznaniu z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych według załączonego wzoru.

17. Wyłącznie w przypadku, gdy kandydat w składanych dokumentach aplikacyjnych poda dodatkowe dane osobowe (tj. w zakresie szerszym niż wymagane przepisami prawa) np. wizerunek, to kandydat składa również oświadczenie o udzieleniu zgody na przetwarzanie tego dodatkowego zakresu w celu rekrutacji.

18. Wszystkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane. W przypadku składania kopii oryginałów powinny być one poświadczone za zgodność z oryginałem.

V. Informacja o terminie i sposobie składania ofert.

Oferty należy składać w zaklejonej kopercie z podanym imieniem i nazwiskiem, adresem zwrotnym i telefonem kontaktowym oraz dopiskiem : „Konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej im. Batalionów Chłopskich w Szewni Górnej” w terminie do dnia 11 lipca 2022 r., do godz. 15.00:

1. Osobiście-w sekretariacie Urzędu Gminy w Adamowie sekretariacie,( II piętro pok. Nr 5), Adamów 11b, 22-442 Adamów

2. Pocztą na adres: Urząd Gminy Adamów, Adamów 11b, 22-442 Adamów, pow. zamojski,

3. Za termin złożenia ofert przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do Urzędu Gminy w Adamowie.

4. Oferty złożone po upływie terminu nie będą rozpatrywane.

VI. Informacja o dopuszczeniu składania ofert w formie elektronicznej

Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej.

VII. Informacja o sposobie powiadomienia kandydatów o terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego

1. Konkurs na stanowisko dyrektora przeprowadzi komisja konkursowa powołana Zarządzeniem Wójta Gminy Adamów.

2. Konkurs zostanie przeprowadzony nie później niż w ciągu 14 dni roboczych od upływu terminu składania ofert przez kandydatów, wskazanego w ogłoszeniu konkursu.

3. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.

4.Dodatkowe informacje dotyczące konkursu można uzyskać w Urzędzie Gminy w Adamowie, tel. 846187716 lub pok. nr 9 II piętro.

Wójt Gminy Adamów

/-/ mgr Dariusz Szykuła

Oświadczenia

Szczegółowa klauzula informacyjna

 

Opublikowane przez: Mariusz Wujec | Data wprowadzenia: 2022-06-24 09:57:14 | Data modyfikacji: 2022-06-24 10:02:09.
Data wprowadzenia: 2022-06-24 09:57:14
Data modyfikacji: 2022-06-24 10:02:09
Opublikowane przez: Mariusz Wujec
« powrót